Hodnocení žáků se bude řídit Vyhláškou 211/2020 Sb. ze dne 27.4.2020 a metodikou MŠMT ke zmíněné vyhlášce.
Odkaz na vyhlášku: http://www.msmt.cz/file/52751/
Závěrečné hodnocení žáka na vysvědčení na konci druhého pololetí školního roku 2019/2020 zohlední skutečnost, že zásahem vyšší moci nebylo možné zcela naplnit ŠVP pro tento školní rok. MŠMT neočekává, že budou školy hodnotit naplnění všech výstupů ŠVP. MŠMT vnímá, že druhé pololetí školního roku 2019/2020 proběhlo za zcela mimořádných podmínek, a nelze proto hodnotit podle stejných měřítek, jako například minulý školní rok. Samozřejmě nelze v daném pololetí hodnotit, jak je stanoveno § 14 vyhlášky č. 48/2005 Sb. nebo § 3 vyhlášky č. 13/2005 Sb., míru dosažení výstupů pro jednotlivé předměty ŠVP, protože ŠVP nemohl být kompletně naplněn. Závěrečné hodnocení žáka na vysvědčení na konci školního roku 2019/2020 zohlední:
- podklady pro hodnocení získané v druhém pololetí v době, kdy osobní přítomnost žáků nebyla zakázána (tj. do 10. března 2020),
- podpůrně také podklady pro hodnocení získané v době, kdy probíhalo vzdělávání na dálku, pokud pro takové vzdělávání měl žák odpovídající podmínky,
- podpůrně také podklady pro hodnocení získané v době, kdy se žáci základních škol účastnili ve škole vzdělávacích aktivit formou školních skupin nebo jinou formou (konec druhého pololetí po obnovení provozu),
- podpůrně také hodnocení výsledků vzdělávání žáka za první pololetí školního roku 2019/2020.
Pokud bude možné poskytovat v červnu konzultace „všem“ žákům školy pak budeme postupovat následovně:
- během prvního týdne v červnu budou žáci seznámeni s návrhem hodnocení za druhé pololetí šk. roku 2019/2020 (samozřejmě tyto známky budou navrženy v souladu s výše uvedeným doporučením)
- v případě, že nebudou se známkou souhlasit, domluví s příslušným vyučujícím setkání v konzultačních hodinách
- bude mu zadána práce, případně se domluví s vyučujícím, jakým jiným způsobem si bude moci známku opravit
Závěrem bych ráda podotkla, že žáci mohou být hodnoceni klasifikační stupnicí 1 – 5. Informace, že žák nesmí propadnout, bylo doporučení MŠMT. Pokud z klasifikačních podkladů učitele získaných do 10. 3. 2020 vychází nedostatečná a žák v průběhu distančního vzdělávání nespolupracuje (ačkoliv k tomu má podmínky), není důvod ji nedat. (slova ministra školství R. Plagy, Česká televize, 7. 5. 2020)