Proč máme speciálního pedagoga?
- Zabývá se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich výukovými problémy, reedukačními hodinami i hodinami speciálně pedagogické péče
- Zajišťuje poradenskou službu žákům, rodičům i pedagogům
- Pomáhá se zajištěním bezproblémové inkluze
- Zabývá se žáky s odlišným mateřským jazykem
Náplň práce
- řeší výchovné a výukové problémy žáků
- spolupodílí se na vypracování odborných posudků jako podkladů pro vytváření individuálních vzdělávacích plánů (dále IVP) pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami a pro mimořádně nadané děti
- vypracovává návrhy opatření pro zajištění speciálních vzdělávacích potřeb žáků,
- poskytuje metodickou podporu pedagogickým zaměstnancům
- poskytuje reedukační péči (pomoc s oslabenými dílčími funkcemi žáka)
- zajišťuje logopedickou intervenci
- doučuje žáky ohrožené školním neúspěchem
- zajišťuje metodickou a konzultační činnost pro zákonné zástupce žáků se SVP
- zajišťuje podporu asistentů pedagoga dle platného doporučení ŠPZ
Konzultace
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP)
- žák se zdravotním postižením, zdravotním znevýhodnění a sociokulturním znevýhodněním (žáci s odlišným mateřským jazykem)
- žák nadaný a mimořádně nadaný
Žáky se SVP zařazujeme do běžných tříd. Podpůrná opatření poskytujeme dle doporučení ŠPZ (pedagogicko-psychologická poradna (PPP) nebo speciálně-pedagogické centrum (SPC)). Doporučení klinického psychologa nelze uznat.
Podpůrné opatření | Žák má podpůrné opatření 1. stupně – škola vypracuje Plán pedagogické podpory Žák má podpůrné opatření 2. stupně + IVP – škola vypracuje Individuální vzdělávací plán Žák má podpůrné opatření 3. stupně + IVP – škola vypracuje Individuální vzdělávací plán |
IVP – individuální vzdělávací plán | Žák má od vyučujících vypracovaný IVP, podle kterého probíhá jeho vzdělávání s přihlédnutím k jeho vzdělávacím potřebám po celý školní rok, v pololetí a na konci roku se IVP vyhodnocuje, rodič je seznámen s výsledky |
Pedagogická intervence | Žák chodí povinně na předmět Pedagogická intervence nad rámec svého rozvrhu. Předmět vyučuje speciální pedagog. Věnují se nápravám žákových výukových obtíží. Předmět není hodnocen a neuvádí se ani na vysvědčení. |
Hodnocení výsledků vzdělávání | Žák je hodnocen podle pravidel hodnocení žáka s SVP, se kterými je seznámen při předávání IVP. |
Asistent pedagoga | Žák má nárok na asistenta pedagoga na základě doporučení PPP, SPC. |
Žáci s odlišným mateřským jazykem | PŘÍRUČKA OMJ PETROVICE |